Op hetzelfde moment dat Audi de 1.0 driecilinder TSI in de gefacelifte A1 aankondigt, krijgt de Volkswagen Polo dezelfde motorisatie in zijn 'BlueMotion'-gamma. Bijna tegelijk krijgt ook de Beetle een update voor het motorenaanbod.
Ook een first dus voor Volkswagen, al hadden ze natuurlijk wel al langer een reeks TSI-motoren in hun BlueMotion Technologies-aanbod. Het zit 'm in de details. De driecilinder levert net als bij Audi 95 pk en 160 Nm en verbruikt slechts 4,1 l/100 km, gecombineerd met een uitstoot van 94 g/km CO2. Toch haalt de wagen nog altijd een top van 190 km/u. Om deze cijfers te bekomen werkte Volkswagen aan de aerodynamiek van de wagen, gaf het hem banden met lage rolweerstand en zorgde het ook voor langere verhoudingen voor de versnellingsbak. Een start/stop-systeem, geringere rijhoogte en regeneratieve remmen maken het eco-plaatje af.
upsizing
Volkswagen heeft nog nieuws, want ook de Beetle krijgt een motorische update. Door aanpassingen aan het motorenaanbod krijgt de Beetle nu een palet dat aan de Euro6 norm voldoet. De 1.2 TSI met 105 pk, 1.4 TSI met 150 pk en 2.0 TSI met 220 pk maken de dienst uit bij de benzine's, terwijl de 2.0 TDI naar keuze 110 of 150 pk krijgt. Die 110 pk-dieselversie vervangt de 1.6 TDI met 105 pk omdat die laatste 7 gram meer CO2-uitstoot. Of hoe een grotere motor zuiniger kan zijn.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 7 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année