ACEA, de Europese belangenvereniging die de autoconstructeurs vertegenwoordigt, wil dat Europa de strengere CO2-eisen pas later laat ingaan. Op dit moment is dat 2025 maar dat is volgens ACEA te vroeg.
De Europese constructeurs vinden dat ze de afgelopen jaren al heel wat inspanningen gedaan hebben om de CO2-uitstoot van hun vloot te verlagen. De afgelopen 20 jaar zakte de uitstoot met 34 procent en volgens ACEA zit men nu aan de limiet over wat nog mogelijk is.
Op dit moment is de norm van 95 g/km CO2 voor 2021 al goedgekeurd en zijn autoconstructeurs zich al aan het aanpassen om die norm te halen. De Europese Commissie buigt zich op dit moment over de strengere CO2-regels. Daarin staat dat de uitstoot tegen 2025 slechts 68 tot 78 g/km mag bedragen. ACEA wil nu dat die norm pas zijn intrede doet in 2030.
Het akkoord rond de norm van 95 g/km tegen 2021 werd pas bereikt na een heleboel toegevingen naar - vooral de Duitse - constructeurs die performante en luxewagens bouwen, met hogere emissienormen.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année