Ze zouden eens in simpele taal mogen uitleggen wat de test inhoudt. Zodat we ons daar tenminste op kunnen baseren.
Bijvoorbeeld: Verbruik van 5l/100km behaald in stadsverkeer over een test van 30km waarbij er 10x tot stilstand is gekomen en er vlot met het verkeer mee opgetrokken werd.
Verbruik van 3,5l/100km behaald in autostradeverkeer, waarbij er geen wind was, over een afstand van 50km en aan continue snelheid van 120km/u.
Dan kan je tenminste met wat logisch redeneren weten of je daar onder of boven gaat zitten. Door dat je traject bijvoorbeeld amper stopmomenten heeft of omdat je 110 doet op de autostrade.
Maar tot nu toe lijkt NEDC (en meestal ook WLTP) gewoon de absolute ondergrens te zijn van wat er haalbaar is. Dat is gewoon totaal onrealistisch.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année