Net te laat voor deze zomer brengt BMW de dakloze variant van de M4 naar buiten. Nog steeds met een zes-in-lijn, achterwielaandrijving en stevige prestaties.
Laten we meteen met het dak in huis vallen, de M4 zonder dak verschilt motorisch amper met zijn dakbroeder. Onder de kap ligt dezelfde 3 liter zes-in-lijn met twee turbo's die 431 pk en 550 Nm loslaat op de achterwielen.
Verbruik? Een normverbruik van 9,1 liter en een CO2-uitstoot van 213 g/km met de manuele zesbak en 8,7 liter / 203 gram met de automaat.
Qua gewicht is het wel een lijvige rakker geworden. 1.750 kilogram om precies te zijn. Dat is zomaar eventjes 250 kilogram zwaarder dan de M4 coupe. Daardoor sprint-ie in 4,4 seconden naar de honderd met de zeventrapsautomaat. Nog steeds meer dan snel, maar wel drie tienden trager dan de M4 met vast dak.
Dakklapper
BMW houdt vast aan een stalen daklap. Dat heeft twintig seconden nodig om het zonlicht lekker te laten schijnen op het interieur. Dat kan tot een snelheid van 18 km/ uur. Is het toch maar fris, dan bieden de nekwarmers soelaas. Uiterlijk moet je geen al te grote veranderingen verwachten met de M3/ M4 coupe. Stevige schorten, powerdome op de motorkap en vier uitlaten achteraan. De M4 zal voor het eerst te bezichtigen zijn op het salon van New York. Later dit jaar zal je hem kunnen bestellen bij de dealer.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 5 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 11 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année