Officieel: BMW M4 coupé (2013)

Officieel: BMW M4 coupé (2013)

Nadat gisteren alle foto's en informatie al bekend raakte, stelde BMW vannacht het lang verwachte duo M3 sedan en deze M4 coupé voor. De M4 coupé is de nieuwe badge in het gamma.

De M4 F82 is onder de kap dezelfde als de M3 Sedan. Een zescilinder (zes-in-lijn uiteraard) met 431 pk en 550 Nm. Het blok kan gekoppeld worden aan een manuele zesbak of een zeventraps automaat. Opvallend is dat de manuele versnellingsbak bij terug schakelen zelf tussengas geeft. Daarmee hoef je als bestuurder nog minder te doen. de M3, gekoppeld aan een zeventraps automaat, sprint naar 100 km/u in 4,1 seconden en beschikt over Launch Control. De topsnelheid ligt op 250 km/u, wie kiest voor het optionele M Driver's package kan tot 280 km/u doortrekken. Daarmee is deze M4 coupé exact even snel als de M3 Sedan.

-1.500 kg

Toen de gelekte plaatjes gisteren online kwamen was de algemene opmerking dat het er allemaal wat te pocherig uitziet. Dat heeft uiteraard alles te maken met de uitgebouwde wielkasten, uitlaten, 18 inchers, power dome op de motorkap enzovoort. Het carbon dak ziet er wel cool uit en zorgt uiteraard voor een gewichtsbesparing. Ook deze M4 coupé is lichter dan zijn voorganger, tachtig kilogram om correct te zijn. Daardoor ligt het totale gewicht op 1.497 kilogram, net onder de psychologie 1.500 kg grens dus.

Officieel: BMW M4 coupé (2013)

Burnout vs CO2-uitstoot

Nieuwe feature op de M3 sedan en M4 coupé is de "Smokey Burnout". Een optie waardoor je zonder problemen gaat doorslippen op je achterbanden, alle rubber de lucht injaagt en daags nadien een nieuwe set banden kan gaan kopen. Ironisch genoeg gaat BMW nadien verder met de vermelding dat de M4 zuiniger is geworden en slechts 194 g/km uitstoot bij de automaat - 204 g/km voor de manuele bak.

Officieel: BMW M4 coupé (2013)

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie