
Nadat gisteren alle foto's en informatie al bekend raakte, stelde BMW vannacht het lang verwachte duo M3 sedan en deze M4 coupé voor. De M4 coupé is de nieuwe badge in het gamma.
De M4 F82 is onder de kap dezelfde als de M3 Sedan. Een zescilinder (zes-in-lijn uiteraard) met 431 pk en 550 Nm. Het blok kan gekoppeld worden aan een manuele zesbak of een zeventraps automaat. Opvallend is dat de manuele versnellingsbak bij terug schakelen zelf tussengas geeft. Daarmee hoef je als bestuurder nog minder te doen. de M3, gekoppeld aan een zeventraps automaat, sprint naar 100 km/u in 4,1 seconden en beschikt over Launch Control. De topsnelheid ligt op 250 km/u, wie kiest voor het optionele M Driver's package kan tot 280 km/u doortrekken. Daarmee is deze M4 coupé exact even snel als de M3 Sedan.
-1.500 kg
Toen de gelekte plaatjes gisteren online kwamen was de algemene opmerking dat het er allemaal wat te pocherig uitziet. Dat heeft uiteraard alles te maken met de uitgebouwde wielkasten, uitlaten, 18 inchers, power dome op de motorkap enzovoort. Het carbon dak ziet er wel cool uit en zorgt uiteraard voor een gewichtsbesparing. Ook deze M4 coupé is lichter dan zijn voorganger, tachtig kilogram om correct te zijn. Daardoor ligt het totale gewicht op 1.497 kilogram, net onder de psychologie 1.500 kg grens dus.

Burnout vs CO2-uitstoot
Nieuwe feature op de M3 sedan en M4 coupé is de "Smokey Burnout". Een optie waardoor je zonder problemen gaat doorslippen op je achterbanden, alle rubber de lucht injaagt en daags nadien een nieuwe set banden kan gaan kopen. Ironisch genoeg gaat BMW nadien verder met de vermelding dat de M4 zuiniger is geworden en slechts 194 g/km uitstoot bij de automaat - 204 g/km voor de manuele bak.

Recente reacties
Einde autoprogramma’s: ook The Grand Tour houdt er waarschijnlijk mee op
Wat de reden ook is, dit vind ik nu wel spijtig om te lezen. Ik vond de Grand Tour beter dan Top...
Door Mathieu 8 uur geleden
BMW patenteert ‘iM3’-naam: wordt volgende M3 elektrisch?
Ik vermoed dat de eerste elektrische M wel snoeihard moet gaan. Het lijkt nu dat men de M50/M60...
Door Mr Ponrow 1 dag geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
ik zeg je ze willen de hoofdprijs hier. kom op zeg dat is meer dan maal 2! Loon mag wat lager...
Door Kevin 1 dag geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
VW heeft alle Europeese klanten beduveld met de sjoemel diesel en hun vervolgens in de kou laten...
Door Scheijen 1 dag geleden