Terwijl veel fabrikanten de dieselboot verlaten zijn er andere die sterk geloven in de toekomst van de dieselmotor. Alpina is één van die diesel-believers en heeft daar ook zijn redenen voor.
Over diesel is de laatste tijd - zeg maar gerust jaren enorm veel te doen geweest. De NOx van een dieselwagen ligt aanzienlijk hoger maar de motoren ontwikkelen dan weer wel een stuk meer koppel. En dat koppel is handig in zware auto's om veel kilometers mee te malen. Denk maar aan de gewilde SUV's. Dat koppel, in combinatie met een algemeen lager verbruik, heeft de brandstof in het verleden enorm aantrekkelijk gemaakt.
Toekomstvisie
Hoofd van Alpina en ook zoon van de oprichter, Andreas Bovensiepen, heeft tijdens een interview met WhichCar duidelijk laten merken dat hij een toekomst in diesel ziet. Hij gelooft ook sterk dat zijn wagens voor het nieuwe WLTP-examen met glans gaan slagen. Bovensiepen bevestigt dat de allernieuwste katalysatoren en AdBlue-technologie een immense impact op de NOx-waarde hebben.
Verder krijgen we nog een heel opvallende opmerking van Andreas Bovensiepen. Hyrbidetechnologie is voor Alpina not done. Het maakt de wagen zwaarder en voor een sportieve wagen is dit alles behalve positief.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année