Ik ben altijd grote fan geweest van de atmosferische 6.2 liter V8 van AMG. Goed veel koppel en een waanzinnig lage V8 roffel. Maar tijden veranderen en motoren zijn bijna niet meer weg te denken zonder een turbo. Ze zijn zuiniger (hangt nog vooral van je rechtervoet af) en hebben meestal een stuk meer koppel. De nieuwe 5.5 liter V8 biturbo heeft van dat laatste zeker niet te weinig, maarliefst 900 Nm!
Dat is als je hem met performance pakket besteld(waarom niet?) welteverstaan, anders levert hij maar een schamele 800 Nm koppel. Het aantal pk's wordt ook beïnvoeld door het performance pakket. Standaard zit de S63 aan 544 pk en met het pakket aan 571 pk. Het sprintje van 0 naar 100 km/u is voor de zware S-klasse dan ook geen moeite meer. In 4,5 seconden sprint hij naar de 100, en met het performace pak nog één tiende sneller. Aan het milieu is ook gedacht, de nieuwe S63 5.5 verbruikt maar liefst 3,9 L/100km minder dan de oude S63 6.2, waardoor hij op 10,5 L/100 km komt. Hij is zelfs uitrustbaar met start/stop techniek.
Voor de introductie hebben ze gekozen de S63 in het kleurenschema te spuiten van de oude 300 SEL 6.8 AMG.aka "Red Pig". En voor de mensen die dachten alles al gezien te hebben, in deze éénmalige "Red Pig" versie, is de S-klasse uitgerust met een rolkooi!
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 7 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année