Terwijl de hele wereld in de ban lijkt te zijn van hybride wagens en elektrische mobielen, werkt Ferrari aan een nieuwe turbocharger. Het zal echter niet voor vandaag noch morgen zijn, aangezien Ferrari met één groot probleem te kampen heeft. Namelijk de turbovertraging (of 'lag'). De vertraging van turbo is voor een Ferrariblok uiteraard onaanvaardbaar, zo zei Jean-Jacques His (Engine developer) in een interview met Autocar. Een mogelijke oplossing is het gebruik maken van twee kleine turbo's in plaats van 1 grote. Op die manier verklein je de mogelijke vertraging van de turbo. De kans dat Ferrari bij Fiat aanklopt voor de Multiair technologie is bij deze ook te verwaarlozen.
Daarnaast is ook bekend gemaakt dat de dual-clutch transmissie, die momenteel op de V8 motoren beschikbaar is, ook geschikt is voor de V12 blokken. Toerenteller zou op dat blok de heilige 10.000tpm aantikken. Het is dus spannend afwachten op de volgende generatie Ferrari.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 7 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année