Een smoesje naar de buitenwereld om de patenten in orde te krijgen, zo betitelen ze het bij General Motors. Feit is dat de elektrische Chevrolet Volt / Opel Ampera niet alleen op elektriciteit draait. Bij hogere snelheden gaat de alternator van de range extender meewerken en in sommige omstandigheden draagt ook de benzinemotor mee om het volledige vermogen te verkrijgen.
Dat maakt de Volt / Ampera dus een technologisch geavanceerde hybride, in plaats van de verregaande elektrische auto waarvoor General Motors hem laat doorgaan.
Daar komt nog eens bij dat het aanvankelijk opgegeven verbruikscijfer uit de Amerikaanse testcyclus (1,02 liter / 100 km) helemaal niet gehaald wordt door persmensen. De wagen draait een goeie 3,18 liter /100 km. Wanneer de benzinemotor gaat meewerken draait de Volt zelfs de 6,7 liter / 100 km van een gewone benzinewagen. Voor de verwarring rond de hybride aandrijving zorgde GM zelf, omdat de Amerikanen hun techniek niet wilden prijsgeven aan de buitenwereld alvorens hun patenten in orde waren.
Bron: Autoweek
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année