Het is de EcoBoost-motor van Ford die dit jaar met de hoofdprijs aan de haal gaat op de uitreiking van de International Engine of the Year-awards.De 1.0 EcoBoost won met grote voorsprong op de 1.4 TSI van Volkswagen en de 4.5 V8 van Ferrari. Ook de IEOTY-awards worden verder nog onderverdeeld in klasses, zo is de 1.0 EcoBoost ook de beste 'New Engine' (gevolgd door de 3.0 twin power turbodiesel van BMW en de 2.2 SkyACTIV diesel van Mazda).
Ook mag de 1.4 met range extender van GM zich de 'green engine' noemen en is Ferrari's 4.5 V8 weer maar eens de beste performance engine. Tenslotte wordt de cilinderinhoud aangehouden bij de verdere verdeling in categorieën, waar vooral Audi (met de 2.0 TFSI en 2.5 TFSI),
BMW (3.0 twin power turbo benzine en diesel en 4.0 V8) het goed blijken te doen.
Van de winnaar van vorig jaar (Fiat's 0.9 TwinAir) is amper nog een spoor te bekennen een tweede plaats in de categorie onder de 1.0 liter is zijn beste prestatie. De winnaar van de voorbije jaren (Volkswagens 1.4 TSI) heeft dan weer te kampen met betrouwbaarheidsproblemen.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année