De pk-cijfers vliegen al enkele jaren de pan uit. Elke zichzelf respecterende sportwagen moet tegenwoordig met minstens 600 pk kunnen uitpakken en nu zelfs Volvo een 400 pk sterke SUV aanbiedt, is het tijd om de vraag te stellen: komt er ooit een einde aan de pk-strijd?
Het nieuws dat KTM geen van de pot gerukte straatlegale racemotoren meer gaat maken zette ons aan het denken. In autoland zijn op tien jaar tijd de pk-cijfers van de meeste automodellen namelijk verdubbeld. Tot op het belachelijke, want tegenwoordig kan je een sedan kopen met vlot 700 pk. Ter vergelijking: tien jaar terug had een Ferrari Enzo er zo'n 650 onder de kap. Genoeg om de wereld op z'n kop te zetten.
Het is dan ook maar de vraag hoe lang deze pk-strijd verder kan gaan. Want ooit moet er een stop komen. De vraag is echter of die stop er komt door een technologische muur, of door veiligheidsredenen... Wat denken jullie?
Moet er een einde komen aan de pk-strijd?
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année