Op het salon van Genève stelt Hyundai de drie versies van de Ioniq voor. Zowel de elektrische variant, de plug-in hybrid en de full hybrid zijn er te zien op de stand, alledrie met een apart neusje. Van de twee eerste zijn nu de officiële gegevens vrijgegeven.
Van de hybride Hyundai Ioniq kenden we de meeste technische aspecten al. Vandaag berekende Hyundai ook wat de andere versies kunnen.
Zo brengt de Plug-in Hybrid je in elektrische modus meer dan 50 km ver dankzij een 8,9 kWh accupakket. Het gecombineerd vermogen bedraagt 141 pk, net zoals bij de hybride Ioniq. Dat komt omdat beide gebruik maken van dezelfde motor, de speciaal voor dit model doorontwikkelde 1.6 GDi benzinemotor. De Plug-in Hybrid heeft echter als voordeel dat de CO2-uitstoot erg laag ligt met 32 g/km, daar waar de hybride versie nog 79 g/km uitstoot. Beide versies schakelen met Hyundai's DCT-6 met dubbele koppeling.
tot 250 km ver
Zo belangrijk als de Plug-in Hybrid is, zo interessant is het bij de Electric. Die krijgt een 28 kWh sterk accupakket mee, waardoor volgens Hyundai 250 km ver gereden kan worden, berekend volgens de Europese cyclus. Daarmee corrigeren we de eerder genoemde waarde van 169 km volgens de Koreaanse testcyclus. De Ioniq Electric levert 88 kW (120 pk) en 295 Nm koppel. De topsnelheid is vastgetape't op 165 km/u, omdat het nu eenmaal niet sneller hoeft.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année