Na het onthullen van de Ioniq in hybridevorm toont Hyundai ons nu de elektrische variant. Met dezelfde carrosserie, maar wel een ander hart. Waardoor het triootje bijna compleet is.
Hybride, plug-inhybride en elektrokracht, dat zijn de drie smaken waarin de Ioniq beschikbaar wordt. Na de hybride geven de Zuid-Koreanen nu alle informatie omtrent de 'electro-variant'. Die zwiert de verbrandingsmotor uit zijn vel en gaat voor een 28 kWh-batterij die de kracht naar een elektrische motor stuurt. Het cijferresultaat daarvan is in Zuid-Korea alvast 117 pk, een topsnelheid van 150 km/u en een range (uit de Zuid-Koreaanse testcyclus waar ze maar 70% van de batterij testen) van 169 kilometer.
Veel zal dus afhangen van de Europese cyclus, want daarin zou de range hoger uitkomen. Waardoor we in staat zijn om te vergelijken met de Renault Zoe, Nissan Leaf en co. Wij kijken alvast iets meer uit naar de plug-inhybride. Hyundai, die hopen dit jaar wereldwijd minstens 4.000 exemplaren van de Ioniq Electric te slijten.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 11 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 14 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden