Globalisatie en gedeelde platformen zorgen ervoor dat de Tarraco in Wolfsburg van de band kan rollen. Wat er intussen in Spanje gebeurt?
Wel daar bouwen ze de Duitse Audi A1, nadat de productie uit het Belgische Vorst vertrok. Uiteraard zijn beide modellen volledig verschillend, maar de Spanjaarden zouden maar wat trots geweest zijn deze Tarraco te mogen bouwen.
Dat de Tarraco in Wolfsburg van de band rolt is ook maar logisch, aangezien ook de Volkswagen Tiguan daar wordt gebouwd. Dat zorgt voor een efficiënte aanvoer, hoewel neefje Skoda Kodiaq toch weer een andere basis krijgt.
Het is in de geschiedenis nog maar de vijfde keer dat in Wolfsburg een model van een ander merk uit de groep gebouwd wordt. De eerste was de Audi 50 in 1975, technisch gelijk aan de Polo. Nadien was er ook de Audi 80 tussen 1994 en 1998 en de Audi 100 va 1993 tot 1997. De Seat Arosa was dan weer aanwezig van 1996 tot 1998, die was het neefje van de Volkswagen Lupo.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 11 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année