Officieel: Porsche Carrera 4 GTS (2011)

Een nieuwe week, een nieuwe Porsche. De Duitse constructeur vergroot haar GTS assortiment met een vierwielaangedreven variant, onder de naam Carrera 4 GTS. Onder de kap vinden we nog steeds de orginele 3.8 liter zescilinder die we ook in de Carrera S terug vinden. Het blok is echter 23 pk sterker, net als in de Carrera GTS, door het verbeteren van de luchtinstroom, en komt daarmee op een totaal van 408 pk op 7.300 rpm.

Ook aan koppel zou er geen tekort mogen zijn. Op amper 1.500 rpm beschik je over 320 Nm, tussen de 4.200 rpm en 5.600 rpm beschik je over het maximum van 420 Nm. Om het auditief te doen kloppen gaf Porsche het uitlaatsysteem ook een update, op die manier kunnen kenners de 4 GTS onderscheiden van zijn broertjes. De grote wijziging vind je natuurlijk al terug in de naam, deze GTS heeft vierwielaandrijving. De sprint naar 100 km/u werkt de coupé af in 4,6 seconden, de cabriolet doet er 4,8 seconden over. De Carrera 4 GTS is standaard gekoppeld aan een zestraps manuele versnellingsbak, al kan je de zeventraps PDK versnellingsbak aanduiden op de optielijst. Kies je voor de automaat met dubbele koppeling dan ben je 0,2 seconden sneller aan de 100 km/u.

Porsche biedt de 4 GTS aan in coupé en cabrio-vorm, waardoor het aantal reizigers richting Cannes weer lichtjes toeneemt, want dit moet een heerlijke cruiser zijn. Porsche benadrukt dat zelf door ons even de verbruikcijfers mee te geven. Goed 11 liter/100 km voor de coupé en 11,2 liter/100 km  voor de Cabriolet, dat is het equivalent van een Carrera 4S.

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités