Live op de IAA 2011: Porsche 911

Het is altijd groot nieuws wanneer er een nieuwe 911 wordt gelanceerd en deze keer is dat niet anders. Deze nieuwe 911 krijgt een iets grotere wielbasis en is daarmee opnieuw wat groter, exact 100 millimeter om correct te zijn. De wagen staat ook iets lager op de grond, zo'n 11 millimeter. Dat in combinatie met bredere sporen zorgt er voor dat de Carrera nu nog beter op de baan moet kleven.

Voor die betere handling zorgt ook een nieuwe achteras en nieuwe software die de elektrische besturing voelbaar moet verbeteren. Verder is er voor het eerst het 

Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) active roll stabilisation system beschikbaar op de Carrera S. Dat systeem zorgt ervoor dat de wagen minder overelt in de bochten en dus steeds in juiste positie op de baan blijft staan. De nieuwste generatie 911 wordt vervaardigd uit een gloednieuwe aluminium/stalen constructie die daarmee 45 kilogram uit de weegschaal haalt. Porsche zet dat gewichtsverlies kracht bij door ook de aerodynamica aan te passen. Zo werden de zijspiegels onder de zijraam en dus op de deur geplaatst, daar waar ze vroeger in het uiteinde van de raam zelf werden gemonteerd. Een voordeel op vlak van aerodynamica, zo luidt het bij Porsche. Verder merken we uiteraard de nieuwe lichtunits op, die nu iets strakker over de breedte worden uitgespeeld.

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités