Nee, Skoda wordt niet opnieuw een budgetmerk

Skoda budgetmerk

Recent zorgde Volkswagen-topman Herbert Diess voor beroering toen hij liet verstaan dat Skoda teveel in het vaarwater van VW was gekomen. Dat betekent niet dat Skoda nu opnieuw een budgetmerk wordt.

Begin deze maand liet Diess zich ontvallen dat de merken binnen de Volkswagen-groep duidelijker van elkaar geprofileerd moesten worden. Seat zou meer Cupra achterna moeten – of zelfs zijn plaats moeten afstaan aan Cupra – en kiezen voor sportievere modellen die tussen Volkswagen en Audi zouden komen, terwijl Skoda veel meer weer richting budgetmodellen moest gaan.

Die berichten worden nu getemperd door Bernhard Maier, topman bij Skoda. Maier vertelde aan Autocar dat Skoda nog steeds vasthoudt aan de merkstrategie die drie jaar geleden werd uitgezet. “Ons merkimago is misschien wel een van de sterkste op de markt”, zegt Maier. “Veel auto voor je geld, betrouwbaarheid en ruimte. Onze auto’s schurken altijd aan tegen een hoger segment, en we gaan op die weg voort.”

Alleen als er bij Skoda meer productiecapaciteit gevonden wordt, is er plaats voor nieuwe instapmodellen. “De vraag naar onze auto’s is hoger dan het aanbod”, zegt Maier. “We hebben meer capaciteit nodig om uit te breiden naar lagere segmenten.”

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités