Basisversie DS 9 plug-inhybride krijgt meer rijbereik en vermogen (2021)

DS 9 E-Tense 250

DS Automobiles voorziet zijn luxesedan met plug-inhybride aandrijflijn van een nieuwe instapversie. De DS 9 E-Tense 250 houdt het op de voorwielaandrijving van zijn voorloper, maar biedt meer vermogen en een accupakket met meer capaciteit.

De DS 9 is een nieuwkomer in het E-segment maar zette meteen al de standaard met 2 plug-inhybride aandrijflijnen vanaf zijn lancering: eentje met voorwielaandrijving en 225 pk en eentje met vierwielaandrijving en 360 pk. “Pas assez”, moeten ze in Frankrijk gedacht hebben, want ze voorzien de basisversie nu al van een technologische update. En die maakt hem misschien wel interessanter dan zijn duurdere soortgenoot.

Tot 61 kilometer

Voor de DS 9 E-Tense 250 houdt de constructeur namelijk vast aan de basisindeling van voor de update. Die E-Tense 225 combineerde een 1.6-liter benzinemotor met een enkele elektromotor bij de voortrein. De nieuwe 250-versie krikt echter het vermogen op naar 250 pk en — misschien nog belangrijker — krijgt ook een herzien accupakket mee. Dat onderscheidt zich niet noodzakelijk door een groter formaat maar wel door een grotere energiedichtheid, waardoor de E-Tense 250 over 15,6 kWh beschikt in plaats van de 11,9 kWh van voorheen. Daarmee komt de nieuwe instapper zo’n 61 kilometer ver op één lading, zegt de WLTP-cycloop.

DS 9 E-Tense 250 achterkant

De nieuwe stekkerversie wordt verkrijgbaar vanaf 55.990 euro, en dan krijg je de DS 9 mee als Performance Line Plus. De topversie, genaamd Rivoli Plus, kost 59.990 euro. De update is meteen van kracht; allen naar de DS-configurator dus.

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités