De nieuwe Mercedes M-klasse mag ook mee naar de IAA in Frankfurt. Onder de kap vangen we aan met de ML 250 CDI die een twin-turbo 2.1l turbodiesel onder de kap krijgt met 201 pk en 500 Nm. Het blok wordt gekoppeld aan een zeventrapsversnellingsbak. De ML beschikt standaard over start/stop en energierecuperatie. De CO2-uitstoot bedraagt 158 g/km. Dat maakt dat de ML 250 CDI goed 28% zuiniger is dan ML 300 CDI van de vorige generatie.
Die lage waarden kunnen worden gerealiseerd omdat Mercedes de instapper standaard enkel voorziet van achterwielaandrijving. Meteen ook en primeur in deze klasse.
Grootste nieuws is de ML 300 CDI Hybrid, een diesel-elektrische SUV die op het einde van dit jaar zal worden voorgesteld. Onder de kap van die hybride ligt de 2.1l in de ML 250. Naast de verbrandingsmotor maakt de ML 300 Hybrid ook gebruik van een 20 pk sterke elektrische motor.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 5 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 12 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année