Ford commercialiseert de Focus Electric in Amerika samen met de C-Max Hybrid en de C-Max Energi. Dat hun verbruik omlaag gaat tegenover een wagen met enkel een verbrandingsmotor is normaal. Ford mikt echter hoger en beweert dat de C-Max Energi in volledig elektrische modus zuiniger is dan een Toyota Prius plug-in hybride. De C-Max Hybrid zou dan weer onder de verbruikscijfers van de Prius V (bij ons Prius+) duiken.
Dat Ford Toyota uitkiest als doelwit is tegelijkertijd logisch (want Toyota is dé hybride-specialist) maar ook wat vreemd want Ford en Toyota sloten onlangs een overeenkomst waarbij ze zouden gaan samenwerken aan een volgend hybrideproject.
De C-Max Hybrid en Energi worden beiden aangedreven door een 2.0 benzinemotor. Ook worden ze beide bijgestaan door een elektromotor, gevoed door een lithium-ion accuset. De C-Max Hybrid herlaadt al rijdend, door remenergie te recupereren, de C-Max Energi moet aan het stopcontact worden opgeladen.
via: Carscoop
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 11 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année