Als Mazda de originele MX-5 ontwierp na een ideetje van een autojournalist, waarom zouden de Japanners deze MX-5 Shooting Brake van een Chinese amateur-auto-ontwerper dan niet kunnen bouwen?
Dakloos en laagdrempelig rijplezier: het is een van de vaste waarden als we het over de Mazda MX-5 hebben. Toch hebben de Japanners al een paar keer geëxperimenteerd met een stevigere dakconstructie. Bij de vorige generatie MX-5 bijvoorbeeld: de NC was ook verkrijgbaar met een stalen wegklapdak. De huidige ND-generatie doet het zelfs met een retractable fastback: de RF, die zijn dak wegklapt om er een soort targa van te maken.
Lees je mee, Jo?
Maar als het aan ons ligt, mogen de Japanners deze MX-5 Shooting Brake zo in productie nemen. Niet in het minst omdat hij ons meteen doet denken aan de waanzinnig mooie Ferrari FF. En als Suzuki met de Jimny een soort mini-G-Klasse bouwt, waarom zou Mazda met deze MX-5 Shooting Brake dan geen mini-FF kunnen bouwen?
Eerlijk is eerlijk: het geweldige design van deze MX-5 Shooting Brake komt niet van Mazda zelf, maar van een Chinese amateur-auto-ontwerper. Onder de noemer ‘Sugar Design’ post hij regelmatig fraai uitgewerkt beeldmateriaal van niet-bestaande auto’s. Nu maar hopen dat deze renders tot bij Jo Stenuit en zijn collega’s geraken...
Commentaires
par Yannick
Ajouter un commentaire
Vous devez être connectés pour poster un commentaire.
Se connecter