Rezvani heeft zijn nieuwste projectje klaar, en dat is niet het soort projectje dat we van hen verwachten. In de plaats van een gepantserde SUV is deze RR1 namelijk niets minder dan een retromod op basis van de hedendaagse Porsche 911… Maar dat maakt het resultaat er niet minder indrukwekkend op.
Zegt de naam ‘Rezvani’ je niks, dan nemen we je dat niet kwalijk want we zouden bijna hopen dat je er nog nooit mee in contact gekomen bent. Het Amerikaanse bedrijfje houdt zich namelijk vooral bezig met het bouwen van auto’s voor zij die extreem veel extreem gevaarlijke vijanden hebben. Hun ‘Vengeance’ is bijvoorbeeld een Cadillac Escalade met een nieuw, gepantserd koetswerk en de ‘Beast’ mag dan wel een 1.000 pk sterke supercar zijn, maar ook die is gewoon kogelwerend. Tussen al dat serieuze werk lijkt de ombouwer nu echter tijd gevonden te hebben voor een lichtzinniger projectje erbij.
Van 550 tot 750 pk
Maak dus kennis met de RR1, het eerste product van de kersverse ‘Rezvani Retro’-afdeling. Daarvoor vertrokken de Amerikanen van een Porsche 911 van de 992-generatie, het huidige model dus. Die werd getrakteerd op een gloednieuw koetswerk uit koolstofvezel met een afgeplatte neus en een heuse schort rond de achterpartij. Die laatste loopt over in een heerlijk dikke spoiler en ook de velgen lijken zo klaar voor het circuit. Het resultaat doet denken aan de Kremer-Porsches die in de 70’s onder andere de 24 Uur van Le Mans onveilig maakten… Maar dan in moderne vorm.
Noem deze Rezvani dan ook geen restomod, want dit is een zogenaamde retromod. Hij vertrekt dus van een moderne auto in de plaats van een klassieker en op dat vlak mag je één van drie Porsches 911 bij de Amerikanen binnensteken. Is dat een Carrera S dan bouwt Rezvani hem om tot ‘RR1 550’ met 550 pk, start je van een GT3 dan krijg je een ‘RR1 565’ met 565 pk en is dat nog niet genoeg, dan bouwt het bedrijf je Turbo S om tot RR1 750 met — je raadt het nooit — 750 pk. Je moet echter wel snel zijn want Rezvani gaat slechts 50 exemplaren van de RR1 bouwen… En rijk ook, want de ombouw kost exclusief donorauto 149.000 dollar — zo’n 140.000 euro.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année