Zoveel Porsche-restomods bouwde Singer al in zijn 15-jarige bestaan

Porsche 911 Singer restomod 300 2024

Mag het eens wat meer zijn dan een klassieke Porsche, dan kan je al sinds 2009 terecht bij Singer. Met hun omgebouwde 911’jes waren zij destijds bij de eerste grote spelers in het rijk der restomods en je zou zelfs kunnen zeggen dat zij de trend populair maakten… Maar hoe populair dan?

Restomods zijn in, dat hoeven we je vast niet meer te vertellen. Zo vind je tegenwoordig voor ieder wat wils in de wereld van de gemoderniseerde klassiekers, van opgepepte hothatches tot hyperexclusieve supercars. Ongetwijfeld dé bekendste restomods zijn echter die van Singer en geloof het of niet, maar die hanteren intussen alweer 15 jaar ongeveer hetzelfde recept. Je neemt een Porsche 911 uit de jaren ’90, je bouwt hem om tot een replica van ofwel een model van de eerste generatie of, sinds kort, een 930 Turbo en je trakteert hem op extra power en luxe… En dat recept slaat aan.

20 auto’s per jaar

Singer heeft namelijk aangekondigd dat het zopas zijn 300ste restomod ter wereld gebracht heeft. Dat lijkt misschien niet veel in 15 jaar tijd maar reken je dat een beetje uit, dan kom je toch mooi op een gemiddelde van 20 volledig handgemaakte, gepersonaliseerde Porsches per jaar. Die worden momenteel stuk voor stuk gebouwd in een nieuwe fabriek in California en hoeveel tijd Singer gemiddeld met elk exemplaar bezig is, verklappen ze niet graag. We weten alleen dat je momenteel zo’n vijf jaar moet wachten wanneer je er eentje bestelt, en dat je mag rekenen op minstens een half miljoen euro voor de ombouw — oude Porsche niet meegerekend.

Porsche 911 Singer restomod 300 2024

Om toch nog even te tonen wat je dan krijgt voor je tijd en geld, delen de Amerikanen wat beelden van hun 300ste restomod. Het gaat daarbij om een exemplaar van hun ‘Classic Study’, die ooit het leven begon als een Porsche 964 Targa uit 1990 maar nu meer doet denken aan een 911 van de eerste generatie. Zijn nieuwe carrosserie steekt bovendien in het koolstofvezel en achterin vind je een 4.0-liter zescilinder boxermotor die nog eens benadrukt hoeveel meer auto je hier krijgt dan bij de gemiddelde klassieke Porsche. Die hoest namelijk 390 pk op en trekt door tot 9.000 toeren, dankjewel.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws