![Porsche 911 Singer restomod 300 2024](https://autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/2024/Porsche/anderefotos/singer_classic_study_nr_300_2024_1.jpeg?itok=taqGgSPP)
Mag het eens wat meer zijn dan een klassieke Porsche, dan kan je al sinds 2009 terecht bij Singer. Met hun omgebouwde 911’jes waren zij destijds bij de eerste grote spelers in het rijk der restomods en je zou zelfs kunnen zeggen dat zij de trend populair maakten… Maar hoe populair dan?
Restomods zijn in, dat hoeven we je vast niet meer te vertellen. Zo vind je tegenwoordig voor ieder wat wils in de wereld van de gemoderniseerde klassiekers, van opgepepte hothatches tot hyperexclusieve supercars. Ongetwijfeld dé bekendste restomods zijn echter die van Singer en geloof het of niet, maar die hanteren intussen alweer 15 jaar ongeveer hetzelfde recept. Je neemt een Porsche 911 uit de jaren ’90, je bouwt hem om tot een replica van ofwel een model van de eerste generatie of, sinds kort, een 930 Turbo en je trakteert hem op extra power en luxe… En dat recept slaat aan.
20 auto’s per jaar
Singer heeft namelijk aangekondigd dat het zopas zijn 300ste restomod ter wereld gebracht heeft. Dat lijkt misschien niet veel in 15 jaar tijd maar reken je dat een beetje uit, dan kom je toch mooi op een gemiddelde van 20 volledig handgemaakte, gepersonaliseerde Porsches per jaar. Die worden momenteel stuk voor stuk gebouwd in een nieuwe fabriek in California en hoeveel tijd Singer gemiddeld met elk exemplaar bezig is, verklappen ze niet graag. We weten alleen dat je momenteel zo’n vijf jaar moet wachten wanneer je er eentje bestelt, en dat je mag rekenen op minstens een half miljoen euro voor de ombouw — oude Porsche niet meegerekend.
![Porsche 911 Singer restomod 300 2024](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/2024/Porsche/anderefotos/singer_classic_study_nr_300_2024_3.jpeg?itok=tdBmvFaq)
Om toch nog even te tonen wat je dan krijgt voor je tijd en geld, delen de Amerikanen wat beelden van hun 300ste restomod. Het gaat daarbij om een exemplaar van hun ‘Classic Study’, die ooit het leven begon als een Porsche 964 Targa uit 1990 maar nu meer doet denken aan een 911 van de eerste generatie. Zijn nieuwe carrosserie steekt bovendien in het koolstofvezel en achterin vind je een 4.0-liter zescilinder boxermotor die nog eens benadrukt hoeveel meer auto je hier krijgt dan bij de gemiddelde klassieke Porsche. Die hoest namelijk 390 pk op en trekt door tot 9.000 toeren, dankjewel.
Recente reacties
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
We leven al in die toekomst hoor, ze zijn daar nu volop mee bezig. De verwachting is dat die dingen...
Door this 14 uur geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Lijkt wel een Hyundai
Door Peter 17 uur geleden
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
Gelukkig zal er in de toekomst eveneens uitgebreid onderzoek gedaan worden naar synthetische...
Door Luc VH 19 uur geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Audi had al eerder dit jaar aangekondigd een high end en exclusief merk te worden voor de rijders...
Door Benny Dormaels 1 dag geleden