Singer Targa plant moderne technologie in een heerlijke schulp

singer-911-targa-2015_01

Vergeet de nieuwe Porsche 911 Targa, wil je geld stukslaan op een Targa-Porsche met moderne technologie, dan moet je langs het Britse Singer. Want de laatste creatie is om duimen en vingers af te likken.

Restomods, het klinkt bij de massa nog niet zo bekend in de oren, maar het is de kunst van een klassieke wagen te herbouwen met moderne technologie. Zonder dat meteen ten toon te spreiden. Laat dat nu net zijn waar Singer helemaal in slaagt met de 911's die ze vervaardigen. Deze Targa is hun laatste bouwwerk dat je als kenner niet meteen zou herkennen.

Want de wagen is grondig herbouwd. Zo is de carrosserie voortaan van koolstofvezel en de rolbeugel uit nikkel (vroeger van staal). Daardoor is deze 911 nog een stuk lichter dan 'ie al was. Enige visuele weggevers zijn het groter remspul achter de Fuchs-velgen en de herwerkte uitlaat achteraan. Binnenin pronkt een heerlijk bruin interieur met twee Recaro's.

singer-911-targa-2015_01

'Originele' motor

Onder de kap geen moderne motor vanuit de 911 Turbo S. Wel het originele blok van de aangepaste Targa. Dat blok werd tijdens het reviseren opgeboord tot 4-liter waardoor je 395 pk's onder je rechtervoet krijgt. Meer dan genoeg om je aan het werk te houden met de manuele zesbak en de ophanginscomponenten van Öhlins. Wat deze Targa juist moet kosten geeft Singer niet mee, maar andere modellen van het merk tikken vlot de 300.000 euro aan. Schoonheid heeft zijn prijs...

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws