Wat als je veel vijanden hebt gemaakt op weg naar de top maar geen zin hebt in een gepantserde sedan? Dan kan je voortaan bij het Amerikaanse Rezvani gaan shoppen. Die schuiven met de Beast namelijk een gepantserde supercar met 1.000 pk en pepperspray naar voren. Wacht, wat?
Kan het nog exclusiever dan Pagani of Koenigsegg? Jazeker! Kijk maar eens naar Rezvani. Dat is een piepkleine Amerikaanse constructeur die in 2013 werd opgericht en zich vooral baseert op bestaande modellen en ze uitgebreid aanpast. De nieuwe Beast is daar een mooi voorbeeld van. Want onder de schulp van deze bepantserde supercar zitten de fundamenten van een Chevrolet Corvette.
Met Yoke!
Kijk je heel goed naar de dakboog, dan zie je er nog een stukje Corvette in. Verder is het koetswerk compleet eigen aan deze Beast. De supercar krijgt een koolstofvezel carrosserie die 'm een stuk sierlijker doet ogen. We zien hoekjes Ferrari, en kantjes McLaren maar het geheel past wel lekker samen.
Binnenin kreeg Rezvani minder vrijheid, want daar is het duidelijk een Corvette. Met wat eigenzinnige tweaks. Kijk maar eens naar het stuur. Daar wordt een stuk van afgesneden à la Tesla Yoke. Rezvani liet zich naar eigen zeggen hiervoor inspireren op de Formule 1. Al hebben we hiermee nog maar het topje van de hallucinante eigenschappen beet...
Kogelwerend, stroomstoten en 1.000 pk
Dat koetswerk van deze Beast bijvoorbeeld. Voor 55.000 dollar verstevigen ze dat met kogelwerend plaatwerk en plaatst Rezvani ook kogelwerende ramen. Voel je je dan nog niet veilig? Dan kan je de Beast ook nog uitrusten met een rookgordijn en pepperspraysysteem. Wil je dat ze met hun handen van je auto blijven? Ach, dan zet je toch gewoon de deurgrepen onder stroom! Dit is James Bond waardig, dames en heren.
Ook op vlak van aandrijflijn. Want Rezvani neemt de 6.2-liter V8 en pompt het vermogen via twee turbo's op naar 1.000 pk. Dankzij het relatief lage gewicht van 1.3 ton snel je daardoor nog steeds in 2.5 tellen naar de honderd. Wat deze Beast dus misschien mist in absolute bescherming tegenover andere gepantserde auto's, maakt hij ruimschoots goed op snelheidsvlak. Met een prijskaartje van 452.000 euro valt hij zelfs niet eens uit de toon in het segment van gepantserde auto's. Dit of een bepantserde Maybach? 's Werelds grootste dictators staan voor een moeilijke keuze.
Recente reacties
Adieu, GTX: Volkswagen trekt stekker uit sportief, elektrisch label
Wie koopt nu ook zo’n GTX als je voor minder geld een meer sportieve concurrent kan kopen, zoals...
Door Edison 13 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Vond de vorige uitvoering veel knapper. Motor met 150pk en gewicht van 1600kg is te zwak.....
Door Guy Clays 15 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Hoe zit het dan met een pick-up met een gesloten laadruimte? Iemand die dit weet hier?
Door Nick 16 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Rijd Tiguan Wil kijken naar hybride Tiguan
Door Bert Jansen 17 uur geleden