Techno Patat 15:00
Portrait de Techno Patat

Ik kijk veel meer naar de powerband! Ik heb 250pk en 500nm in m'n auto. Maar ik heb wel van 2200rpm al minimum 210pk en 500nm koppel en dit helemaal tot 4500 rpm (diesel...)! En daarmee ben ik meestal minstens even snel als gasten met 300pk aan het einde van hun cuve (heb onlangs nog tussensprintjes gedaan met een SQ5 en hij reed enkel bij me weg dankzij z'n DSG, op vermogen zelf allesinds niet!)

Ziptuning en andere grote 'ketens' van tuners zijn daar goed in. Ze geven elk model een record aan pk's, maar dan door gewoon net een het einde van hun curve een ganse piek te 'tunen'. En de mensen zeggen dan: ge voelt het nogal ze dat hij gechipt is, eenmaal die chip in gang schiet...
Dat ze ondertussen den boel 3x rappen verslijten dan bij een deftig afgestelde wagen (zoals BR-performance of Apec of nog wel andere tuners kunnen ze niet snappen want 'ge voelt het niet'!

Maar al bij al zeggen pk's me ook meer omdat ik een slachtoffer ben geworden van de marketingmachines :D! Al ben ik veelal eerder bang geworden. Als je de nieuwste Ferrari's, AMG's of M-power hun Pk-cijfers beziet denk ik niet : whaaoooh, het is eerder: 'slik, dat krijg ik nooit op de weg'!

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités