GLENN 12:03
Portrait de GLENN

Terug manueel voor mezelf. Ik rijd zelden in de spits met de auto, dus het heeft weinig toegevoegde waarde voor mij.

Wij hebben nu een auto met 6 traps automaat (Mazda) en eentje met 7 traps dsg. Mijn voorkeur gaat uit naar de Mazda automaat, omdat die veel soepeler en zachter schakelt in dagdagelijks (file)verkeer. Wat uiteindelijk de hoofdreden is om voor een automaat te kiezen. Ondanks het feit dat journalisten die bak de grond inboren bij iedere test.

De DSG schakelt iets sneller een versnelling lager in d-mode en de sturing is “slimmer”, maar is irritant bij vertrek uit stilstand (de bekende vertraging voor de koppeling aangrijpt) en in fileverkeer waar de bak vaak tussen 2 versnellingen twijfelt en bijgevolg schokkerig wordt. Het ding werkt eigenlijk alleen deftig in een rustige, vlotte, constante verkeersstroom. Of als je als een halve zool alles uit de kast haalt.

In beide gevallen zet je de bak best in manuele stand als je snel wil invoegen of inhalen. En heel het adaptief verhaal is ook maar beperkt. Uiteindelijk doet het ding nog altijd zijn eigen goesting binnen bepaalde parameters die het van de ingenieur heeft meegekregen.

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités