![Portrait de BACO Portrait de BACO](/sites/all/themes/autofans/images/assets/person.png)
Voor mij maakt het niet uit, ik rij altijd graag met dé wagen, met of zonder vitessen, maar:
- slechte en/of agressieve chauffeurs gaan een wagen met vitessen meer molesteren, slijtage koppeling, enzomeer
- tegenwoordig zijn wagens zonder vitessen zuiniger dan met
- het clipper systeem op een WZV is een leuk attribuut voor de nostalgici en geven je die extra boost (lager schakelen) indien nodig
- in stad, in files, kortom in ons overvolle landje is een WZV relaxer rijden
- ik betwijfel of er anno 2020 nog slechte automaten gefabriceerd worden, is een door-geevolueerde techniek
- bij wagens met batterij (full of gedeeltelijk), heb je sowieso geen keus, altijd zonder.
- Mercedes, meende ik te lezen, voorspelde het stopzetten van wagens met. Keuze vermindering is een logistieke meerwaarde.
Ik rijd 50000km per jaar, en ik houd wel van dat spelen met vitessen, bv lager schakelen voor de bocht, afremmen op de motor, om in de bocht lichtjes te acceleren, tof en voor mij een automatisme. Kan je dus ook, ongeveer, met clippers aan het stuur. Leer ik dat lager schakelen en met motor afremmen aan mijn zoon dan is hij gebuisd op rijexamen wegens ... verkeerde remtechniek.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 4 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 11 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année