
Dat is toch de bedoeling om de waterstof op basis van hernieuwbare energie te produceren. Het probleem is als we massaal elektrificeren we veel hernieuwbare stroom gaan nodig hebben waarbij de productie niet overeenkomt met de vraag. Vandaar dat zelfs in Europa er nu projecten worden opgezet om hernieuwbare energiebronnen (vooral grote offshore windparken) te koppelen aan waterstof hubs zodat je energie kan opslaan en transporteren. We gaan sowieso groene waterstof nodig hebben voor industriële toepassingen en (groot) transport om zo snel mogelijk van de fossiele brandstoffen af te geraken.
Vandaar dat ik het geen slecht idee vind om in te zetten op verschillende technologieën die elkaar kunnen aanvullen. En als in bepaalde situaties het praktischer is om waterstof in een verbrandingsmotor te gebruiken dan moet dat kunnen lijkt me. Enkel op batterij technologie inzetten lijkt me niet realistisch wegens de enorme hoeveelheid grondstoffen die we ervoor nodig gaan hebben. Zoals je zelf aanhaalt is dat momenteel (nog) niet duurzaam.
Dit is ook maar mijn mening aangezien ik geen glazen bol heb. Had ik die wel gehad zat ik al lang ergens onder een palmboom te rentenieren ;-)
Commentaires récents
Les Seres 5 et 7 débarquent aussi en Belgique
j'attends avec inquiétude ci serres SF 5 arrivera un jour en belgique?? véhicule avec prolongateur...
Door bernard hoyez Il y a 4 mois
Prior Design transforme votre Hyundai i30 en voiture de rallye
Bonjour , savez vous placer un kit prior sur un Mercedes gle coupé hybride ? Merci
Door Wiggers Il y a 10 mois
Essai court : Ford Focus Clipper MHEV facelift (2022)
je voudrai savoir la date de livraison de la Ford focus titanium + clipper 2022
Door joris Il y a 10 mois
Renault Arkana E-TECH 145 : ce que vous devez savoir (2021)
je trouve que beaucoup trop de petits détails sont absents d'un modèle à l'autre. Exemples:...
Door BRAND Il y a 1 année