Na even opzoeken blijkt de lichtste Ioniq 6 1.775 kilogram te wegen, de zwaarste 2.020 kilogram. Het is inderdaad zo dat wij (en eigenlijk ook de constructeurs zelf) niet altijd het gewicht van nieuwe auto's vermelden, maar als ik voor mezelf mag spreken is het eerder zo dat ik niet specifiek de noodzaak voel om het gewicht van een elektrische auto meer te accentueren dan dat van een auto met verbrandingsmotor. Zolang het niet compleet uit de pan rijst, wel te verstaan, maar in dit geval is dat naar mijn mening niet zo. Als je deze elektrische Hyundai vergelijkt met bijvoorbeeld een Mercedes C-Klasse met gelijkaardige afmetingen, dan weegt die laatste op z'n lichtst 1.625 kilogram en op z'n zwaarst 2.110 kilogram. Ik zou het dus niet zozeer censuur ten voordele van EV's noemen, het is eerder zo dat we merken dat àlle auto's, ongeacht aandrijflijn, tegenwoordig flink wat wegen. Dus tenzij er dan eentje echt tussenuit springt, vinden we het vaak niet echt relevant om dat te vermelden.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 11 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année