De vorige generatie van de C30 kon volgens mij wel wat opsmuk gebruiken, het gekende volvo gezicht was niet bepaald goed voor het imago van een dynamische coupé die het jongere publiek zou moeten aanspreken. De update is daarin een duidelijke verbetering, iets wat ook Heico Sportiv denkt en daarom hebben ze verder geborduurd op het originele elan. Het is wel verwonderlijk dat dit tuningpakket voorzien is voor de zuinigste telg van het gamma. De uiterlijke opwaardering moet samen met de wijzigingen aan de motor en ophanging zorgen dat je meer plezier beleeft aan je C30 DRIVe.
De standaard cijfers van 109pk en 240 Nm uit de 1.6 DRIVe konden beter volgens Heico en zijn opgetrokken naar 125 pk en 280 Nm wat de 0-100 tijd met maar liefst 2.1 seconden zou ingekorten. Verdere ingrepen werden gedaan aan de verlaagde ophanging waardoor de C30 3cm dichter bij het asfalt ligt. Voor je begint te panikeren dat de aerodynamische aanpassingen het verbruik naar de zeep gaat helpen moet je weten dat er aan de specifieke DRIVe-componenten zoals de radiator en bodem van de wagen niets is veranderd. Wél zien we kleine wijzigingen aan de voor-en achterbumper, andere velgen en een uitlaatsysteem uit roestvrij staal.
via: WCF
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 12 mois