De Nissan-hybrides kennen we bij ons enkel in de vorm van Infiniti's M35h. Nissan zelf moest in 2004 een inhaalbeweging maken en zich beroepen op Toyota-technologie om niet achterop te geraken in hybride-land. Nu zorgt Nissan voor een nieuwe ontwikkeling door de 2.5l benzinemotor met turbo bij te staan met een elektromotor. Daarnaast krijgt de wagen ook een nieuwe CVT en twee koppelingen ter beschikking.
Nissan zegt dat er geen bagageruimte of bodemvrijheid moet worden ingeleverd omdat de accu's erg compact zijn. De 2.5l-en-elektromotor combinatie zou dezelfde prestaties als een dikke 3.5l leveren maar daartegenover een lager verbruik plaatsen. Ook zal Nissan de prijs laag houden. Voor onze markt is deze motorisatie voorlopig niet bestemd. In 2013 wordt hij geïntroduceerd op de Amerikaanse en Japanse markt.
De nieuwe CVT versnellingsbak kan dan wel weer kans maken op introductie op onze markt. De XTRONIC CVT moet ervoor zorgen dat het verbruik omlaag gaat dankzij een vermindering van de frictie en een verhoging van het bereik. Volgens Nissan moet deze XTRONIC CVT het verbruik met 10 procent omlaag te brengen tegenover vorige versies, 8 procent tegenover huidige automaten met zes versnellingen.
Via: autoblog.com
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 11 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année