Volkswagen schudt het oubollig imago van de Golf Variant in één klap van zich af. Niet door er een zwaardere diesel in te lepelen, wel om meteen voor de van de pot gerukte R-versie te opteren. 300 pk in een Golf stationwagen met vierwielaandrijving. Daar zeggen wij geen nee tegen.
Het was geen groot geheim dat Volkswagen werkte aan de Golf R Variant. Echter is het wel een verrassing dat-ie zijn debuut krijgt volgende week op het autosalon van Los Angeles. Want stationwagens zijn nu niet meteen de grootverkopers in Amerika.
Zelfde recept, nieuwe verpakking
Onderhuids passen de Duitsers hetzelfde recept toe. Van de 2.0-liter TSI met 300 pk en 380 Nm, tot de vierwielaandrijving. Het is daarbij de eerste keer in de geschiedenis van de Golf dat de meest potente versie ook in stationwagentrim komt. Dankzij de DSG met zes verzetten snel je in 5,1 seconden naar de honderd (0,2 seconden trager dan de vijfdeursversie) en stuif je door tot een begrensde 250 km/u. Daarbij ligt het normverbruik op 7 liter per honderd kilometer en stoot hij 163 gram CO2 de lucht in.
TL;DR? De Golf R Variant is een Golf R die iets trager is, maar wel tot 1.620 liter aan bagage slikt. Prioriteiten stellen heet dat dan.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 11 mois