Al sinds 1993 organiseert Ferrari haar eigen raceklasse met Challenge-uitvoeringen van straatwagens. Daarvan werd de laatste iteratie zopas voorgesteld en die 488 Challenge gaat aan de drukvoeding. Waardoor er voor het eerst een turbo aan de startlijn komt van de Ferrari Challenge-raceklasse.
Net zoals in het straatbeeld de atmosferische 458 Italia opgevolgd werd door de drukgevoede 488GTB mag ook de zelf ademende 458 Challenge zijn boeltje pakken. In de plaats zal het Challenge kampioenschap voortaan gereden worden met de 488 Challenge die net zoals zijn straatversie een 3.9-liter V8 met turbo achterin heeft liggen.
Dankzij een andere mapping (670 pk) en kortere versnellingsverhoudingen kan het blok betere prestaties op de weg zetten. Prestaties die in de verf worden gezet door een aerodynamische bodykit. Al hoef je geen buitenaardse kunde aan de dag te leggen, want de Challenge krijgt naast tractiecontrole ook Ferrari's Side Slip Angle Control in de elektronica geïnstalleerd. Waardoor je als zondagchauffeur prestaties kan neerzetten van een geoefende circuitrijder.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 11 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année