De Duitse Porsche-specialist heeft een steroïdekuur klaar voor de Cayenne GTS. Daarmee heeft Techart voor elke Cayenne-versie een antwoord klaar. De GTS puurt dankzij de boost 640 pk uit zijn V8.
Een elektronische ingreep doet het vermogen van de 4.0 V8 biturbo in de Cayenne GTS stijgen van 460 naar 640 pk. Het koppel stijgt op zijn beurt van 620 naar 870 Nm. Daarmee overklast hij niet alleen de 550 pk sterke Turbo S, maar verkleint hij ook de kloof met de 680 pk sterke Turbo S E-Hybrid. Heel uitzonderlijk is dat uiteraard niet, want al die modellen delen in de basis dezelfde V8.
De sprint naar 100 km/u legt deze Techart Cayenne GTS voortaan af in 3,6 seconden, de topsnelheid bedraagt 300 km/u. Techart werkte daarnaast nog een ‘aerokit’ uit, met een gewijzigde voorbumper, een achterspoiler en een motorkap uit koolstofvezel. In de achterbumper is er plaats voor een diffusor en een uitlaatlijn die de Duitse tuner op maat maakt.
Velgen zijn er uiteraard ook, in 22 en 23 duim. Een sportvering die de ophanging 35 millimeter lager legt, is alleen voorbehouden voor de Cayenne en Cayenne S zonder luchtvering. Een hele behandeling voor het interieur is er uiteraard ook. De kit voor de Porsche Cayenne GTS is beschikbaar op de gewone versie en op de Coupé.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 7 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année