Citroën en Peugeot zien al een tijdje brood in de commercialisatie van lucht. Perslucht, om precies te zijn. Deze C4 Cactus Airflow ziet die toepassing zijn verbruik omlaag halen tot 2l/100 km.
Wat een dik ding... zo kunnen we Citroën's concept samenvatten. Zo krijgt de Airflow grotere wielen met een apart design en werd ook de splitter onderaan de voorbumper bijgewerkt. Ook achteraan monteert Citroën een spoiler die voor extra luchtdynamiek zorgt. Dankzij onder andere deze aanpassingen werd de C4 Cactus Airflow 20 procent zuiniger en 100 kg lichter dan de productieversie.
Onder de kap zit nog altijd de Puretech 82 driecilinder benzinemotor, die wordt bijgestaan door twee hydraulische pompmotoren. Het geheel werd eerder al eens op de Peugeot 208 HYbrid Air voorgesteld. Wij zijn alleszins al fan van het design. Zo in productie nemen Citroën?
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 7 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année