Volvo’s van de toekomst met batterijen van CATL en LG Chem

Volvo

De kogel is door de kerk en de handtekeningen zijn gezet. De Volvo Group zal op hun toekomstige modellen batterijen gaan gebruiken van CATL en LG Chem. Hierdoor zijn ze weer een stap dichterbij het doel van 50% elektrische voertuigen tegen 2025.

De kribbel staat onderaan het contract en zorgt voor een miljardendeal tussen de Volvo Group en enerzijds CATL en anderzijds LG Chem, twee van de meest leidinggevende accuproducenten ter wereld. Hoeveel miljard het juist kost om deze 10-jarige deal tot stand te laten komen is niet gecommuniceerd en dat is nu het minst belangrijk. De uitkomst van deze deal zorgt ervoor dat de CMA- en SPA2-platformen voorzien worden van de nodige lithium-ionbatterijen.

Het CMA-platform zal de drager worden van de Polestar 2, meerdere Lynk & Co modellen en kennen we ondertussen al van de XC40. Die XC40 zal ook Volvo’s eerste volledig elektrische wagen worden en zal net zoals zijn broertje op klassieke brandstoffen in Gent, België worden geproduceerd. Het SPA2-platform is de verder ontwikkeling van het SPA-platform die de huidige generaties 60 en 90 ondersteund. De eerste wagen die van het nieuwe SPA2-platform mag profiteren is de nieuwe XC90 die er volgend jaar staat aan te komen. Elke nieuwe Volvo die gepresenteerd zal worden, zal voortaan beschikken over een vorm van elektrische aandrijving. Volvo gaat nog een stapje verder en verzekert dat de helft van hun verkoop in 2025 uit volledig elektrische wagens bestaat.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités