De Nissan Juke heeft zo’n beetje op zijn eentje het B-SUV-segment opgericht in 2010. Vandaag wordt het iconische model vernieuwd: een gevaarlijke oefening voor Nissan.
Voor de tweede generatie van de Juke stonden de designers van Nissan voor een uitdaging van formaat: hij moest duidelijk herkenbaar blijven als een Juke, maar hij moest tegelijk minder controversieel ogen en praktischer worden. Dat betekent dat de ronde koplampen, de verborgen klinken in de achterdeuren en de piepkleine zijruiten behouden zijn gebleven maar dat de auto voor de rest veel volwassener oogt. Hij erft bovendien het V-vormige radiatorrooster dat alle recente Nissan-modellen siert. Het nieuwe infotainmentsysteem met een scherm van 8 duim is nu volledig geconnecteerd en biedt dus allerlei onlinediensten.
Veel groter
De wielbasis is met liefst 10,7 centimeter gegroeid, waardoor er nu veel meer binnenruimte voorhanden zou moeten zijn en de koffer slikt voortaan 422 liter en heeft een lagere tildrempel. Nissan belooft verder dat de nieuwe Juke “fun to drive” is, al laat het motorenpalet toch iets anders vermoeden: er is maar één optie en dat is een 1.0-turbodriecilindertje met 117 pk en 180 Nm, gekoppeld aan een manuele zesbak of een zeventraps DCT met dubbele koppeling.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 12 mois