De nieuwe Nissan Juke is klaar (2019)

sep._3_-_6pm_cet_-_new_nissan_juke_unveil_black_static_studio_-_4

De Nissan Juke heeft zo’n beetje op zijn eentje het B-SUV-segment opgericht in 2010. Vandaag wordt het iconische model vernieuwd: een gevaarlijke oefening voor Nissan.

Voor de tweede generatie van de Juke stonden de designers van Nissan voor een uitdaging van formaat: hij moest duidelijk herkenbaar blijven als een Juke, maar hij moest tegelijk minder controversieel ogen en praktischer worden. Dat betekent dat de ronde koplampen, de verborgen klinken in de achterdeuren en de piepkleine zijruiten behouden zijn gebleven maar dat de auto voor de rest veel volwassener oogt. Hij erft bovendien het V-vormige radiatorrooster dat alle recente Nissan-modellen siert. Het nieuwe infotainmentsysteem met een scherm van 8 duim is nu volledig geconnecteerd en biedt dus allerlei onlinediensten.

Veel groter

De wielbasis is met liefst 10,7 centimeter gegroeid, waardoor er nu veel meer binnenruimte voorhanden zou moeten zijn en de koffer slikt voortaan 422 liter en heeft een lagere tildrempel. Nissan belooft verder dat de nieuwe Juke “fun to drive” is, al laat het motorenpalet toch iets anders vermoeden: er is maar één optie en dat is een 1.0-turbodriecilindertje met 117 pk en 180 Nm, gekoppeld aan een manuele zesbak of een zeventraps DCT met dubbele koppeling.

Derniers articles publiés

Commentaires (9)

Laisser un commentaire
Mathieu 12:20
Portrait de Mathieu

Staan er nog motoren op het programma?

Jelledr 22:57
Portrait de Jelledr

Hen de Juke altijd al bijzonder gevonden qua looks. Een van de weinige suv's in het iets goedkopere klimaat met karakter. Deze is pakken knapper dan generatie 1. Denk dat ie goed zal draaien. Heel leuk wagentje om te zien. Vrolijke verschijning die je met plezier tegemoet komt. Nu nog de motoren. 3 cilinder vind ik niet vermogend genoeg voor deze wagen.

Mathieu 12:46
Portrait de Mathieu

Is vooral de cilinderinhoud dat telt, niet het aantal cilinders. Voor een middenklasse wagen bedoel ik dan. Heb ook een 3-cilinder, maar wel een grotere cilinderinhoud en pak meer koppel.

John 08:05
Portrait de John

@autofans-redactie: Bij het Taican artikel een heel album, hier amper een foto. Waarom? :-)

Sven 09:33
Portrait de Sven

De galerij stond niet aangevinkt, vandaar. Inmiddels is het aangepast!

Bardouin 11:14
Portrait de Bardouin

Prachtig ... maar zoals bij Nissan altijd het geval is, weer een te kleine motor. We zijn toch geen derde wereld land. Geld zat in Nederland om ook zo'n Juke met een 1.8 of in RS vorm af te nemen. Echt onzin van Nissan om met zo'n teaser te komen. Echt Japans!

Adriaan 13:47
Portrait de Adriaan

Ze zijn de mosterd duidelijk gaan halen bij de Toyota CHR, zeker in zijaanzicht.

Laissez un commentaire

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités