Er is uiteraard de majestueuze W12, maar Bentley breidt het motoraanbod van zijn Flying Spur uit met de V8. Die kennen we onder meer van de Continental en de Bentayga.
De beste plaats in de Bentley Flying Spur is op de achterbank, maar volgens de Britse constructeur kruipen heel wat eigenaars ook zelf graag achter het stuur. Daarom ontwikkelde Bentley deze Flying Spur met V8 als een versie die meer gericht is op de chauffeur, al helpt het natuurlijk ook om de torenhoge CO2-uitstoot van de W12 iets te drukken.
Bentley treedt echter niet in details over het verbruik en de uitstoot, maar geeft wel mee dat de V8 voorzien is van cilinderuitschakeling. Bij lage belasting en dito toerentallen wordt in amper 20 milliseconden de helft van de cilinders uitgeschakeld. Daardoor moet deze V8 16 procent zuiniger zijn. Bovendien resulteert de achtcilinder in een 100 kilogram lager gewicht dan de W12.
De 4.0 V8, die we ook kennen van bij Porsche en Lamborghini, produceert overigens 550 pk en 770 Nm. Hij zorgt ervoor dat de Flying Spur in 4,1 seconden naar 100 km/u wordt gestuwd en doorgaat tot 318 km/u. Actieve antirolstangen op een 48-voltcircuit en meesturende achterwielen kunnen de rijbeleving optioneel nog wat spannender maken, adaptieve luchtvering is standaard. Hoog tijd om redacteur Yves nog eens op pad te sturen.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 11 mois