Rudi 16:28
Portrait de Rudi

Aanvullend ben ik van mening dat men deze auto doorgaans toch niet in het juiste segment plaatst: ik vind de Suzuki Vitara en geenszins de S-cross van Suzuki te rekenen tot het segment waarin vergeleken moet worden met middelgrote SUV's zoals de VW Tiguan, de Nissan Quashqai, en de Ford KUGA.
De S-cross is in mijn ogen een veredelde break met 4X4 rijmogelijkheden en niets meer. Hij heeft niets van 'looks'. Op dat vlak geen enkele meerwaarde of 'appeal'. Een zeer degelijke wagen allicht, dat wel, maar in mijn garage moet hij niet staan.
De vergelijking van de Vitara met de Nissan Juke, de Fiat 500 X, de Renault Captur of de 'dikke/opgeblazen' Mini Cooper gaat ook geenszins op volgens mij want dit zijn niche-auto's die vooral mikken op een jong publiek dat wil opvallen. Veel te excentriek.
Dat wil deze Suzuki Vitara zeker niet zijn - althans niet in voormelde zin - en daardoor lijkt hij mij net een echt succesnummer te gaan worden.
Als je dan ook nog de betrouwbaarheidsscore van dit merk mee verrekent, en de ongelooflijk lage prijs van het instapmodel met verrekening van de kortingcombinaties tijdens de lanceringsmaand mei 2015 van het model, dan weet je het wel. Dit is echt heel veel auto voor zeer weinig geld. Best kiezen voor de (betrouwbare) Suzuki benzinemotor en niet voor de Fiat dieselversie dunkt me - ook al omwille van de sanctionering van diesel op middellange termijn - en laat die All Grip ook maar zijn in onze Lage Landen. Dat is nergens goed voor tenzij je geregeld in de gracht verzeilt ;-)

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités