In Colombia heeft Renault het doek van de eerste pickup van het merk gehaald. De Renault Alaskan moet het gamma in lichtebedrijfsvoertuigen komen aanvullen.
De Alaskan is echter even Frans als de Fiat Fullback Italiaans is. Renault maakt handig gebruik van de know-how van partner Nissan om de NP300 Navara een Frans gezicht te geven. We krijgen dan ook de kenmerkende Renault-snoet met de C-vormige LED-dagrijverlichting.
3,5 ton slepen
Onder de kap komt een 2.3 viercilinder dieselmotor, die je ook kan kennen uit de Renault Master. In de Alaskan levert de motor 160 of 190 pk. Het vermogen wordt op de weg gezet via de achterwielen, ofwel via vierwielaandrijving. De Alaskan mag maximaal 3,5 ton aanhangergewicht slepen en krijgt een bodemvrijheid van 23 cm.
Ook binnenin zien we een Nissan-stempel weerkeren, al deed Renault wel de moeite om een eigen stuurwiel te monteren.
De Alaskan zal gebouwd worden in Mexico en komt eerst op de Zuid-Amerikaanse markt terecht. Later zal de wagen ook in Spanje en Argentinië gebouwd worden en richting onze contreien bollen.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année