Tegelijk met de Golf GTI haalt Volkswagen ook het doek van de plug-inhybride GTE en de dieselversie GTD. Alle drie beleven ze hun publieksdebuut op het salon van Genève.
Visueel nemen zowel de Golf GTE als GTD de sportieve styling van de GTI over. Maar waar de benzineversie rode accenten gebruikt, vervangt de plug-inhybride die door een blauwe kleur en de dieselversie door een zilveren. De Golf GTE combineert met een ingewerkte uitlaat, de Golf GTD houdt het op een dubbel exemplaar aan de linkerkant.
Onder de motorkap combineert de GTE een 1.4 TSI viercilinder turbobenzine van 150 pk met een elektromotor van 115 pk. Het gecombineerde vermogen bedraagt 245 pk, evenveel als de nieuwe Golf GTI. Het koppel ligt met 400 Nm iets hoger. Volkswagen monteerde een grotere batterij van 13 kWh en mikt op een elektrisch rijbereik van 60 kilometer. De elektrische topsnelheid bedraagt 130 km/u.
Ook de GTD blaakt met 400 Nm van koppel. Hij haalt dat uit een 2.0 TDI-viercilinder, die 200 pk produceert. Standaard is hij gekoppeld aan een DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 11 mois