De Opel Ampera is de Europese variant van de Chevrolet Volt, sindskort niet meer dan een veredelde hybride. Geen elektrische auto zoals ze lange tijd meende, maar voor dat smoesje had GM blijkbaar zo zijn reden. Vandaag kreeg de Ampera ook een prijs, de volle 43.000 euro voor de standaard Ampera. Als we dat gaan vergelijken met de Amerikaanse Volt dan kom je al snel 13.000 euro duurder uit. Is hij dat verschil waard? Dat laten we aan hen over die beiden reden. Het grote verschil heeft wel veeleer te maken met het grote verschil in taksen.
Daar komt nog eens bij dat het aanvankelijk opgegeven verbruikscijfer uit de Amerikaanse testcyclus (1,02 liter / 100 km) helemaal niet gehaald wordt door persmensen. De wagen draait een goeie 3,18 liter /100 km. Wanneer de benzinemotor gaat meewerken draait de Volt zelfs de 6,7 liter / 100 km van een gewone benzinewagen. Voor de verwarring rond de hybride aandrijving zorgde GM zelf, omdat de Amerikanen hun techniek niet wilden prijsgeven aan de buitenwereld alvorens hun patenten in orde waren.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 12 mois