Peugeot wil het nummertje met de 208 XY en GTi nog eens overdoen met de volgende generatie 308. Niet alleen qua stijl wil men hogerop, ook qua techniek.
Behalve de sportieve GTi en de luxueuze XY zouden er ook nog plaatsjes voorzien zijn voor de hybride Air-variant en de R-versie voor de racefans. Christophe Chateau, directeur productcommunicatie bij Peugeot zegt dat de GTi-drive geen one shot is. Hij refereert daarmee naar de volgende 308 GTi die opnieuw meer dynamisch moet zijn. Dat gaat over de looks maar ook over het rijgedrag. Daarom zou de GTi 100 kilogram gewicht verliezen ten opzichte van zijn voorganger. Dat kan, omdat Peugeot gebruikt maakt van het modulaire platform dat het merk samen met Citroën ontwikkelde. Daarmee alleen al wordt 70 kilogram gespaard, zonder op veiligheid te moeten inboeten.
Verder verklapte Christophe Chateau nog dat Peugeot ook denkt aan een 208 R, een nóg krachtiger variant van de 208 die boven de GTi zou gepositioneerd worden. Over vermogen sprak hij niet, wel haalde hij aan dat de 200 pk sterke GTi-motor en de 260 pk sterke motor uit de RCZ R Concept potente motoren zijn waar ze op willen verderbouwen.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 11 mois