Peugeot lanceert een nieuwe berline voor de 'internationale markt'. En omdat 309 al in gebruik is en ze dan aan het einde van het rijtje zijn, gebruiken ze de naam 301 (die in de jaren '30 ook al in het gamma zat). Opnieuw naar af dus? Misschien wel, want de 301 moet een bestseller worden op verschillende markten. Hij krijgt een totale lengte van 4,44 m, wielbasis van 2,65 m en een kofferinhoud van 506 dm³. Peugeot voorziet een 1.2 driecilinder benzinemotor (70pk) of twee 1.6 HDi's (90 en 115 pk).
De eerste motorisatie kan in optie gekoppeld worden aan een gerobotiseerde bak, de laatste aan een automaat.
Met de 301 grijpt Peugeot opnieuw terug naar de kernwaarden waarmee het over de hele wereld naam heeft
gemaakt: een ruime, veilige en betrouwbare gezinsberline met heel veel aandacht voor rijplezier. De 301 wordt gepresenteerd op het salon van Parijs en zal in het Spaanse Vigo geproduceerd worden. Vanaf 1 november wordt hij in Turkije gecommercialiseerd, later volgen Centraal- en Oost-Europa, Rusland, Oekraïne, Griekenland, de Magreb-landen, het Midden-Oosten, de Golfstaten, Afrika en enkele landen in Zuid-Amerika. Je leest het goed, bij ons wordt hij niet op de markt gebracht.
Recente reacties
Rij-impressie: Maserati Ghibli Hybrid (2021)
blijf dit een heerlijk ding vinden...Jammer dat er toch nog altijd zo veel voor de Duitsers blijven...
Door Yannick 1 dag geleden
Start-stopsysteem nefast voor levendsuur motor?
Danny, probeer jij maar eens een auto te kopen waar die rommel niet opzit. Bochtverlichting... bij...
Door Willy Beyers 2 dagen geleden
Leasemarkt verwacht omschakeling van diesel naar benzine
Bij inruil wagen krijg je ook meer terug dan bij een benzinewagen , zeker met een lage km-stand.....
Door Jeff 3 dagen geleden
Rijtest: Mercedes-AMG GLA 45 S (2021)
oké hier ben ik echt wel fan van... dit in AMG is ook zoooveel beter/leuker dan de zoveelste A45...
Door Yannick 3 dagen geleden