Niet enkel gekende constructeurs op het autosalon van Genève, ook 'verfraaiers' zetten er zichzelf graag in de spotlight. Fout tuninggerief in Genève? Tegenwoordig een vaste waarde.
Het beeld dat sommige mensen van tuners hebben, zou wel eens in de lijn lopen van een Opel Corsa met aangepaste voor- en achterbumpers, booskijkers op de voorlichten, spoiler en een dikke uitlaat. Plat tegen de grond en de passagier laten uitstappen om over een verkeersberm te rijden. In deze lijst laten we zien dat het ook anders kan of eigenlijk volledig hetzelfde maar dan op auto's die 'tig keer meer waard zijn. Of dat die tuning goed praat?
Brabus 800
Wereldberoemd Mercedes-tuner, die naast een cosmetische kuur vooral ook een enorme kracht-boost geeft. Op de stand van Brabus was er heel wat mooi spul terug te vinden van een getunede S-Klasse tot een brute G-Klasse 4x4². Ons oog viel op de Brabus 800, die het leven start als een E 63 AMG S vooraleer Brabus haar tanden er in zet. Resultaat: een prachtige sedan met 800 pk en 1.000 Nm koppel ter beschikking onder je rechtervoet.
Lamborghini Aventador Liberty Walk
Twijfelen, een van de pot gerukte Nissan GT-R of misschien toch een enorm brede Ford Mustang GT. Nee, we zijn er uit. We gaan toch voor de Aventador Liberty Walk. Of de Japanners de Aventador beter hebben gemaakt zijn we niet zeker van. Opvallender en breder alleszins wel. Het is altijd een risico om een edel merk te gaan bewerken, maar Liberty Walk heeft daar blijkbaar genieën/ gekken zitten.
Porsche Panamera Sport Turismo TechArt GrandGT
Nog niet zolang geleden hebben we kennis mogen maken met de allernieuwste creatie van de Porsche-tuner. Hem nu live zien heeft alleen maar bevestigd hoe goed TechArt wel is in wat ze doen. Alleen dat interieur is toch wel wat van de pot gerukt, verder is deze familievervoerder de natte droom van elke papa van 3 stuks. We bedoelen kinderen.
Audi RS 4 ABT
Je wilt graag een snelle, opgeleukte stationwagen maar je wilt niet gezien worden in die Porsche hierboven. Dan kan je met een zak geld en een Audi RS 4 richting ABT rijden om deze te laten aanpakken door de Duitsers. Resultaat is een Audi die extra retesnel is dankzij een krachtverhoging tot 510 pk dat op de kop toe ook nog ongelofelijk exclusief is.
Italdesign ZeroUno Duerta
Voor hun 50e verjaardag kwam Italdesign met iets speciaal aan gebold in Genève. Een Italdesign ZeroUno zonder dak die Duerta, wat open betekent in het Piedmontese dialect, werd gedoopt. Moest je niet weten dat de basis een Lamborghini Huracán is, dan zou je het vast niet raden. Dit is tunen in de meest extreme vorm.
RUF CSR
RUF is al decennia bekend als tuner van Porsche. Met een geschiedenis van enorme successen en ultieme wagens, zoals de CTR Yellowbird, kan en mag RUF niet in onze lijst ontbreken. Hier waren 2 grote kanshebbers, de wagen die het net niet heeft gehaald is de RUF CTR3. De SCR geeft een moderne toets aan een klassieker zonder kitscherig of over de top te zijn. 510 pk en een topsnelheid van 320 km/u kan je in deze moderne klassieker halen.
Jaguar F-type SVR Arden
Arden is een wat minder bekende Duitse tuner die hun handen vuil hebben gemaakt aan een Jaguar F-type SVR. Naast een subtiele maar geslaagde aanpassing van het uiterlijk hebben ze zich vooral ook bezig gehouden met wat er onder de motorkap bevind. De 575 paarden worden opgedreven tot 703 stuks. De officiële naam van hun project is de Arden AJ 23.
Chelsea Truck Company 6x6 Civilian Carrier
We hebben vriendelijk gevraagd aan de dames om even voor de wagen te verdwijnen en zoals jullie zien; zonder succes. Deze 6x6 Civilian Carrier is gebaseerd op een Land Rover Defender 110 die 880 mm wint tegenover de basis. Kahn Design heeft geholpen bij het ontwerpen en zorgt dat elke gewenste motor onder de motorkap kan gemonteerd worden, maar ook dat er 9 personen in comfort van A naar C geraken, gerust over een modderige B(ergweg).
Bugatti Veyron Mansory Vivere Final Diamond Edition by Moti
De prijs voor gekste naam, duurste ombouw en “dees gaat er toch wel echt over” gaat naar deze Bugatti Veyron, onze excuses dat we de naam niet meer volledig uitschrijven. Deze Veyron is volledig opgetrokken uit een speciaal carbon dat de naam Marble collage draagt. Bijna volledig, want alle Bugatti logos zijn vervangen door modellen die met diamanten zijn afgewerkt. Het leven kan toch mooi zijn, wel zonder deze Veyron want hij is nu toch echt wel een beetje lelijk. Wat vinden jullie?
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen