Voorproefje: BMW M4 Concept

BMW-M4-Concept-2013

Update: video toegevoegd! Geen enkel premium merk kan het zich permitteren om een model in productie te nemen zonder eerst een concept op de wereld los te laten. Al weten we allemaal dat de M4 Concept gewoon de voorbode is van de M4, de spirituele opvolger van de M3 Coupe.

Want de 3-reeks Coupe verdwijnt om plaats te maken voor de 4-reeks. Daardoor zal er geen M3 Coupe meer bestaan maar zal die coupe voortaan door het leven gaan als M4. De plaatjes tonen daar alvast al een voorsmaakje van.

Dik, zeer dik, zo kan je de M4 het best samenvatten. Een gigantische voorbumper met splitter - die je liever niet tegen een stoeprand parkeert -, een power dome op de motorkap en genoeg luchtgaten op de zijflanken om de voorbanden en remmen af te koelen. Er is echter één groot probleem. Nee, eigenlijk twee...

BMW-M4-Concept-2013
BMW-M4-Concept-2013

Iets te ver gegaan BMW?

Het eerst grote probleem is dat de BMW 4-reeks met M Performance pakket gemeen hard lijkt op de M4. In mensentaal komt het er op neer dat iemand met een 420d in staat is om uiterlijk met exact dezelfde wagen rond te rijden als iemand die de volle pot betaald voor een M4. Het tweede grote probleem is de achterbumper. Er klopt iets niet aan het drukke design. Al is het vooral de diffuser die een doorn in het oog is.

BMW-M4-Concept-2013
BMW-M4-Concept-2013

Oordeel alvast zelf via de galerij wat je van de nieuwe M4, sorry BMW, M4 Concept vindt. Motorisch blijf het trouwens nog steeds gokken wat er onder de kap ligt. Hopelijk komen we in Frankfurt meer te weten.

UPDATE: Filmpje waarin we duidelijk de grom van en zes-in-lijn horen

Laatst gepubliceerd

Reacties (6)

Plaats een reactie
Glenn 22:54
afbeelding van Glenn

Een klassieke schoonheid als de E46 M3 gaat het al zeker niet worden.
Hopelijk zonder "sound composer" ditmaal ...

Rob 23:29
afbeelding van Rob

Nee, de E46 M3 gaat ie niet overtreffen. Maar die tijd is ook voorbij: strakke, simpele, rechte lijnen zijn uit. De consument wil nu vloeiende, aparte, ronde lijnen.

Adriaan 09:14
afbeelding van Adriaan

Voor strakke, simpele rechte lijnen moet je nog altijd bij de e36 zijn. Blijft voor mij nog altijd een van mijn meest favoriete bmw modellen. Ik vind de m3 coupe zalig, maar om de een of andere reden ben ik helemaal verkocht voor de m3 sedan. Zalige auto. En de wolf in schapenvacht bij uitstek :p

GeoBem007 09:39
afbeelding van GeoBem007

3.0 6L twinturbo met 450pk en héél véél koppel.

Ik vind'm supervet. Geen problemen met de achterdiff en dat iemand met M-Perf meuk op zijn 4-serie een M4-copy kan maken is ook bullshit. Ok, een leek zal het mss niet direct zien maar er zijn heel veel verschillen. Mistlampen (geen enkele M-divisie auto heeft mistlampen vooraan), de bredere flanken, de spiegels, de vier uitlaten, de powerbulge, carbon dak, CSL kofferdeksel, opening in het voorste spatbord, de grille, ... :)

Moet toegeven dat het idd een druk design is geworden tov het klassieke van een E36 of E46M3.

En mij spreekt ook een M3 (dus F80 dus sedan) meer aan dan deze M4.

plastic 13:05
afbeelding van plastic

Yves woorden over de "m4 copy" met een korreltje zout nemen aub ;) Uiteraard is er nog veel verschil maar er zullen er uiteraard een paar M4! roepen terwijl ze naar de 425d kijken ofzo...

Techno Patat 13:12
afbeelding van Techno Patat

Hmmm, ik zag deze foto's op reis en ik dacht: kga maar niet reageren of ik ben weer de BMW basher. Maar ik ben dus niet de enige :p!

Ik ben van dezelfde mening als hierboven, jammer dat het niet onderscheidender is, maar vooral: Waarom is alles zo druk? Het zal wel heel vet zijn in het echt, daar twijfel ik niet aan! Maar het heeft net teveel extratjes om hem knap te maken. Nu is hij gewoon dik, maar geen schoonheid!

Uw reactie