
Chris Harris, bij elke échte Autofan een vaste waarde zoals overstuur bij een C 63 AMG. De bekende Brit kondigde gisteren aan zelf een Youtubekanaal op te starten na al het gemorrel bij DRIVE.
Via een post op Kinja kondigde Harris het nieuwtje aan dat hij naast DRIVE ook een eigen Youtubekanaal zal starten. De reden daarachter is logisch. Sinds enkele maanden verplicht het DRIVE-kanaal je om te betalen voor hun video's. Dit onder DRIVE+. Op DRIVE - zonder die plus - staan dan korte samenvattingen/ teasers die je hongerig maken voor de langere filmpjes. Dit ontketende een storm van kritiek, maar was voor de manschappen achter het kanaal de enige manier om geld in het laatje te brengen.
Harris, die video's maakt voor DRIVE kon zich blijkbaar niet helemaal vinden in het nieuwe systeem. Daarom zal Chris Harris on Cars een apart Youtubekanaal worden dat gelanceerd wordt op 12 november. De driftende Brit blijft echter wel werken voor DRIVE, dus hoe dit allemaal juist concreet gaat werken, daarvoor is het dus nog een maandje wachten. Zijn uitleg lees je hier.
DRIVE?
Heb je nu juist Chinees gelezen? DRIVE is een Youtubekanaal dat enkele van de beste journalisten op aarde samenbrengt om heerlijke stukken te maken over auto's. Verplichte kost voor elke Autofan, al werd dit jaar hun geldkraan toegedraaid door Google (eigenaar van Youtube). Daarom moesten ze naar andere manieren zoeken van inkomsten. Die vonden ze in een Youtubekanaal waarvoor je maandelijks moet betalen, DRIVE+. Voor velen een stap te ver. Ergens logisch ook, want wat je jarenlang gratis kreeg, moet je nu voor betalen.
And huge thanks to those who supported the pay-wall. But I think I can just about make it work for free, and need to see if it works.
— chris harris (@harrismonkey) 13 oktober 2014
Recente reacties
Rijtest: BYD Tang (2023) - Zoals je schoonmoeder...
Chinese km's zijn korter.
Door JL 3 uur geleden
Rijtest: Alpina B3 Touring (2023) [Video]
Alpina weet toch steeds het best sportiviteit en elegantie te verenigen.
Door JL 5 uur geleden
Rijtest: BYD Tang (2023) - Zoals je schoonmoeder...
Mooie wagen maar in China heeft ie een theoretische range van 715 km
Door Loek Eekhout 6 uur geleden
Omoda 5 EV geeft startschot voor nieuw merk in België (2023)
"Chinees" "Elektrisch" "Crossover" "SUV" De tags bij dit artikel zijn wel heel ontmoedigend om te...
Door FLP 8 uur geleden