Officieel: Audi RS3 Sportback

Met een 2.5 vijfcilinder uit de Audi TT-RS ziet deze Audi RS3 Sportback het levenslicht. De 340 pk en 450 Nm zorgen ervoor dat de wagen in slechts 4,6 seconden van 0 naar 100 km/u sprint. Topsnelheid van het beest is begrensd op 250 km/u.

Bij deze prestaties verbruikt de 9,1 l/100 km. Vraag je maar al af wat er gebeuren zou, als Audi het gewicht van deze RS3 onder de huidige 1.575 kg zou gebracht hebben.

Lichmetalen 19" velgen komen standaard, net als de met koolstofvezel versterkte bumpers. De Audi RS3 ligt 25 mm dichter bij de grond dan de gewone A3. Binnenin vinden we een multifunctioneel sportstuur met afgeplatte onderzijde, inlegplaatjes in pianolak of aluminium, lederen sportzetels en extra meters; eentje voor de olietemperatuur, eentje voor de turbodruk en een laptimer. De Duitse prijs bedraagt 49.900 euro, de Belgische prijs zal dus een kleine duizend euro hoger liggen.

Officieel: 2011 Audi RS3 Sportback
Officieel: 2011 Audi RS3 Sportback
Officieel: 2011 Audi RS3 Sportback
Officieel: 2011 Audi RS3 Sportback
Officieel: 2011 Audi RS3 Sportback
Officieel: 2011 Audi RS3 Sportback
Officieel: 2011 Audi RS3 Sportback
Officieel: 2011 Audi RS3 Sportback
Officieel: 2011 Audi RS3 Sportback
Officieel: 2011 Audi RS3 Sportback
Officieel: 2011 Audi RS3 Sportback
Officieel: 2011 Audi RS3 Sportback

Laatst gepubliceerd

Reacties (15)

Plaats een reactie
Yvesw 10:56
afbeelding van Yvesw

Waarom kost leuk speelgoed zoveel...
Dit moet echt zalig rijden zijn met die 5 cilinder in het vooronder maar
wel een beetje teveel "kijk naar mij" gehalte met al dat zilver... Zwart spuiten die handel!

Wim 12:30
afbeelding van Wim

belachelijk snel eigenlijk, maar uiteraard, toch weer benieuwd

Karel 18:06
afbeelding van Karel

de tag "supercar" bij een A3 :) en het klopt nog ook !

Yvesw 18:26
afbeelding van Yvesw

@Waxweazel: Ik zou het niet erg vinden om hiermee rond te rijden hoor...
En aan de ander kant, een kale A6 kost evenveel.
Lang leve de beenharde break die net geen break is!! :p

Techno Patat 19:18
afbeelding van Techno Patat

deze heeft voor mij een net niet gehalte! want eerlijk is eerlijk, als je zoveel geld kan leggen voor een auto, ben je meestal al met 2, en enkele kindertjes, en dan is een a3 zo te klein... en qua uiterlijk niet echt verassend, een beetje teveel rs5 gehalte voor mij eigenlijk, en dat bedoel ik als een belediging naar de rs5 toe, want die had ik ook net iets mooier verwacht gezien de prachtige a/s5 ...

Kenny 20:41
afbeelding van Kenny

Langs de andere kant krijg je wel zo'n beetje een R8 V8 voor de helft v/d prijs ^^
Normaal zijn de RS-modellen niet zo aan me besteed (ben meer een M-fan :-p), maar dit is toch een BEEST!
Voor die vijfcilinder in 't vooronder alleen al zou ik hem kopen! De Quattro-aandrijving en het knappe ex/interieur zijn natuurlijk mooi meegenomen :-)

Yvesw 21:33
afbeelding van Yvesw

@Techno Patat: Of met 2 en zonder kindjes :p
Denkt toch dat dit de markt is waar ze op mikken...
En aan de andere kant snap ik wel je "net niet gehalte" reactie. Had hem eigenlijk ook net iets "anders" verwacht. Dit heeft een groot "kijk naar mij" gehalte met al die zilveren accenten. Terwijl de oude audi rs modellen tamelijk wolf in schaapskleren bleven...
Al blijf ik erbij, 55.000 euro is geen geld voor deze wagen... Niet dat ik zulk kapitaal heb... Maar toch :p

Techno Patat 13:59
afbeelding van Techno Patat

@kenny, een halve r8 v10, wan 5 cilinderd x 2 is een 10 cilinder :D!

Ik zou personelijk wachten op de 1//m, ook al ben ik mercedes liefhebber! Zoals yves zegt, geef my maar een rs6 waarvan je bijna nie ziet dat hij 600pk heeft, dan deze die het nogal uitroept... Maar aan de andere kant, hiermee mikken ze op jongere gasten denk ik, en die roepen nogal graag met hun/papa's (doorstreep wat van toepassing is) geld!

Kenny 20:27
afbeelding van Kenny

@ Techno Patat: Damn right dat je zou wachten op een 1 reeks M ^^ Zou ik ook doen!
Ik wil maar zeggen dat de specs toch knap zijn.
Maar... 1//M for the win!!!

ABT 666 12:52
afbeelding van ABT 666

In NL kost deze auto véél meer dan 50.000, ik denk rond de 68.000 of meer. Dus niet klagen over de prijs geachte Belgische vrienden! :-)

Yvesw 18:07
afbeelding van Yvesw

@ABT 666: Wij Belgen moeten nu eenmaal over iets kunnen klagen he :)

Flemish 19:30
afbeelding van Flemish

Ga de auto in Duitsland kopen. Voor 50k heb je hem ;). En invoerkosten zijn ook niet spectaculair. Mits een goede garagist hoef jij er zelfs geen moeite voor te doen, en heeft hij een klant erbij voor de komende ... jaar.
Groetjes

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws