Renault bevestigt dat de Clio Gordini zal worden ingezet als cup versie voor op het circuit. Dat bevestigt Carlos Tavares ons in een exclusief interview op het salon van Parijs.
Onder de motorkap van de straatversie van de RS Gordini zou normaal gezien dezelfde 1.6-liter grote turbo motor komen te liggen met een vermogen van 200 pk. Dit vermogen zou dan worden overgebracht op de voorwielen via een automatische dual-clutch-zesversnellingsbak. De Gordini-range wordt dus wat anders dan enkel maar een uiterlijk opgesmukte Clio, iets wat we toejuichen.
De uiteindelijke circuitvariant zal natuurlijk volledig aangepast zijn op het vlak van carrosserie en motorisatie. De huidige Clio Cup is voorzien van een F4R 2-liter motor met een vermogen van 205pk en een koppel van 223Nm. Die gaat er dus uit, ten voordele van de 1.6 turbo. Meer nieuws volgt wellicht in de komende maanden.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 4 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 19 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden